Czyste niebo

-2°C

Żnin

Czyste niebo

Wilgotność: 79%

Wiatr: 25.75 km/h

  • 03 Sty 2019

    Śnieg 0°C -3°C

  • 04 Sty 2019

    Pochmurno 2°C -2°C

Imieniny: Anety, Bogdana

INFO

Prezes Gminnej Spółki Wodnej W Rogowie, Stanisław Bazuka, na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Ładu i Porządku Publicznego Gminy Rogowo mówił o działaniu Spółki, jej problemach oraz budowie trasy S5. Wskazał na pewne problemy jakie mogą pojawić się po zakończeniu budowy drogi ekspresowej.



Prezes Gminnej Spółki Wodnej Stanisław Bazuka obecny był na Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Ładu i Porządku Publicznego w Urzędzie Gminy Rogowo składając sprawozdanie z działalności spółki. Prezes zwrócił uwagę na problemy finansowe i techniczne, z którymi muszą się zmierzyć pracownicy, ale również zwrócił uwagę Radnych na budowę trasy S5.

W okolicy Lubcza rzędna przepustu na budowanej S5 wynosi 92,10, a lustro wody w pobliskim jeziorze jest 92,60 i będzie podtapiać. Odległość 700-800 metrów od jeziora do S5. Nie chce mieć racji, ale wody w jeziorze będzie przybywać przy nadmiernych opadach deszczu i mogą pojawić się podtopienia. Jest to wielomilionowa inwestycja i jeśli do tego dojdzie, skutki dla tej inwestycji mogą być opłakane.

Stanisław Bazuka, Prezes Gminnej Spółki Wodnej w Rogowie

Prezes przekazał Radnym Gminy Rogowo, że problem z podtapianiem trasy szybkiego ruchu i gruntów przy trasie może pojawić się nie tylko w okolicy Lubcza, ale również od Parku Dinozaurów w Rogowie do Grochowisk Księżnych.

Za Parkiem Dinozaurów w kierunku Grochowisk Księżych są źle posadowione przepusty, o 20 cm za wysoko, również będzie zalewać. Sprawa ta została skierowana do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Stanisław Bazuka, Prezes Gminnej Spółki Wodnej w Rogowie

Obecni na posiedzeniu Komisji członkowie Zarządu Spółki powiedzieli, że na etapie projektowania trasy S5 jest wszystko poprawnie, bo tego etapu dopilnowali. Natomiast co do wykonania założeń projektowych mają pewne wątpliwości.

Jeśli słowa Prezesa Stanisława Bazuki sprawdzą się, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może mieć poważny problem już po zakończeniu inwestycji. Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie Tomasza Okońskiego, głównego specjalistę. ds. komunikacji społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Roboty na 7 odcinku drogi S5 Jaroszewo-granica województwa, realizowane są zgodnie z Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej ( ZRID) oraz opracowaną dokumentacją projektową, która uzgadniana była m.in. przez Gminną Spółkę Wodną w Rogowie.Zgłaszane wszystkie obawy i wątpliwości GSW Rogowo w zakresie realizowanego kontraktu są szczegółowo i na bieżąco analizowane przez Wykonawcę, Projektanta oraz Nadzór Inwestorski. Wykonawca podkreśla również, że jest w bieżącym kontakcie z Panem Prezesem Spółki Wodnej w Rogowie, który niejednokrotnie dzielił się z Wykonawcą swoją wiedzą na temat urządzeń melioracyjnych w rejonie inwestycji. W odniesieniu do zgłaszanych wątpliwości dotychczas nie stwierdzono w przyjętych rozwiązaniach projektowych oraz realizowanych robotach nieprawidłowości, które mogły by potwierdzić powyższe obawy Pana Prezesa.

Tomasz Okoński, główny specjalista. ds. komunikacji społecznej GDKiA

Aktualne zaawansowanie budowy na odcinku 7 Jaroszewo-granica województwa szacuje się na poziomie ok 67 %. Pomimo obowiązującej tzw. przerwy zimowej (od 15 grudnia do 15 marca), Wykonawcy wszystkich 7 odcinków budowanej drogi ekspresowej S5, dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym, kontynuują prace na budowie.

Prowadzone są prace przy budowie obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt) oraz Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP). Realizowane są prace ziemne: wyrównywanie terenu, wykonywanie nasypów i ich wzmocnienie oraz wymiana gruntów. Trwają również prace w branży melioracyjnej, telekomunikacyjnej, wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i gazowej.

Cytat dnia

Patronat medialny

 

AUTOPROMOCJA