Imieniny: Marka, Jarosława

INFO

Remont drogi wojewódzkiej nr 251 z przebudową mostu na rzece Gąsawka trwa w najlepsze. Jak długo? Kiedy ulica Dworcowa będzie wreszcie przejezdna? O to zapytaliśmy rzecznika prasowego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, Michała Sitarka.

fot. Goniec Pałucki

Przypomnijmy, w czerwcu br w Urzędzie Miejskim w Żninie miało miejsce spotkanie Burmistrza Żnina Roberta Luchowskiego, przedstawicieli Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz wykonawcy Firmy Eurovia. To wówczas Burmistrz Żnina zadał wykonawcy konkretne pytanie „Kiedy wyniosą się ze Żnina?” Według przedstawiciela Eurovii Macieja Tworka, prace na moście szły zgodnie z planem i miały zakończyć się pod koniec września. Mamy drugi dzień października, a prace na moście nadal trwają.

Wykonawca zakłada ich sfinalizowanie w ciągu miesiąca. Od razu po ich zakończeniu wystąpimy o zgodę na użytkowanie do Wojewódzkiego inspektoratu Nadzoru Budowlanego

Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

 

Zgodnie z w/w wypowiedzią most ma być skończony najpóźniej w pierwszej połowie listopada. Co z pozostałym remontem ulicy Dworcowej?

Ze względu na wyższy poziom wód gruntowych zostaną wykonane dodatkowe prace polegające na wzmocnieniu geokratą dojazdu do mostu od strony ulicy Zamkniętej. Zakładamy, że wykonawca sfinalizuje te prace do końca roku. Zależy nam by ten odcinek z mostem był jak najszybciej przejezdny, co ułatwi poruszanie się po Żninie. Kolejny odcinek drogi od ulicy Spokojnej do ulicy Mickiewicza, ze względu na dodatkowe prace przy zabezpieczeniu wykopalisk i ekshumacji szczątek z dawnego cmentarza (do czego zobowiązała „drogowców” decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) powinien zostać zakończony przy sprzyjających warunkach za 4 miesiące. Prace są tam prowadzone połówkowo, by zapewnić dojazd do posesji

Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

 
W połowie listopada gotowe ma być  8 kilometrów trasy za miastem, łącznie z oznakowaniem. W przypadku ul. Aliantów oraz krótkiego odcinka w pobliżu bazy firmy Eurovia, wykonawca zaproponował prowadzenie  głównych prac wczesną wiosną, by w okresie zimowym minimalizować utrudnienia. Odbiorów końcowych całej inwestycji należy spodziewać się w kwietniu.

 
Rzecznik prasowy zaznaczył, że Zarządowi Dróg Wojewódzkich zależy na tym aby droga 251 została wybudowana raz, a porządnie. Bez istotnych robót poprawkowych i  remontów w latach następnych. Podane wyżej terminy są według naszego rozmówcy terminami realnymi do wykonania.

 
Nasi czytelnicy zwracają nam uwagę na stan dróg objazdowych, a przede wszystkim na stan ulicy Szkolnej. Zapytaliśmy Michała Sitarka, czy Zarząd Dróg Wojewódzkich zamierza dołożyć się do ewentualnego remontu tej drogi, jeśli budowa 251 będzie trwała w nieskończoność, bo w naszej opinii tak może być

Wszystkie objazdy zostały ustalane z partnerami zadania czyli Urzędem Miasta, zarządcami innych dróg i policją. Objazdy zostały ustalone w ten sposób, aby były jak najmniej uciążliwe dla infrastruktury drogowej i dla mieszkańców. Pojazdy ciężarowe są kierowane na inne drogi wojewódzkie i krajową „piątkę” . Termin realizacji każdej inwestycji może się wydłużyć ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania projektu. Sam jestem kierowcą i wiem, jak ciężko wyjechać z ulicy Sienkiewicza w stronę Rogowa, jak długo stoi się w korkach w Żninie. Jednak podkreślam, że chcemy drogę 251 wybudować raz i porządnie. To łącznie 15 km trasy z zupełnie nową podbudową i most. Wszystkie prace są dodatkowo prowadzone pod ruchem i musimy zabezpieczać dojazd do posesji.

Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

Podczas rozmowy wyraziliśmy swoje niezadowolenie z terminu realizacji zadania. Rzecznik prasowy Michał Sitarek zaznaczył, że alternatywą byłby remont prowadzony  etapami, ale wydłużający czas realizacji inwestycji.  Otwartą kwestią pozostaje, czy znaleźliby się wykonawcy takich zadań. Coraz więcej przetargów budowlanych  jest unieważnionych ze względu na brak firm zainteresowanych mniejszymi kontraktami. Z drugiej strony mamy zakorkowany Żnin, zamkniętą ulicę Dworcową, pozamiejski odcinek DW 251 w budowie i termin zakończenia budowy, który za każdym razem się wydłuża.

Co woleliby mieszkańcy Żnina? Nasz rozmówca uważa, że ten stan rzeczy jest lepszy niż budowa dwuetapowa. Czekamy na Wasze komentarze.

REKLAMA
AUTOPROMOCJA